شرح وظایف مسئول املاک:
- ثبت دفاتر املاک و اراضی شهرداری و تغییرات آن طبق دستورالعملهای صادره و نگهداری آخرین اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری
- رسیدگی به اعتراضات و شکایات واصله در اثر اجرای طرح و اظهار نظر در مورد آنها و تهیه گزارش جهت کسب دستور فوق
- اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات و تنظیم دفاتر خاص املاک
- صورت برداری و نگهداری املاک و اراضی متروکه و مسیلها و حریم آنها و نظایر آن با همکاری نواحی و واحدهای مسئول شهرداری
- انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
- جمع آوری و مدون نمودن تاریخ و موضوع کلیه مقررات مرتبط با اهداف و وظایف شهرداری و انتشار داخلی آن در سطح شهرداری به صورت بولتن های شش ماهه با همکاری روابط عمومی و انتشارات و آمار
- ارزیابی جهت تحصیل حریم و تکمیل پرونده خرید املاکی که در طرح توسعه معابر و یا در مسیر طرحهای مورد نظر شهرداری قرار می گیرد
- بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش و اجاره و استیجاره و تهیه فهرستهای مورد نیاز هر طرح و پیگیری مربوط به امور شرکتهای خدماتی از قبیل آب- برق- گاز -تلفن
- انجام امور مقدماتی اجرای طرحهای مصوب شهرداری طبق قانون و آئین نامه های مربوطه
- اقدام به انجام کلیه معاملات ملکی شهرداری در دفاتر اسناد رسمی
- اقدام به ثبت اراضی متعلق به شهرداری از قبیل مسیلها، خندقها، بلوارها، اراضی بلامعارض و بلاصاحب و نظایر آن و بطور کلی تثبیت مالکیت شهرداری بر املاک و مستحدثات متعلقه با توجه به قوانین و مقررات جاریه
- صورت برداری و نگهداری املاک و اراضی متروکه و مسیلها با همکاری نواحی و واحدهای مسئول شهرداری
- انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظایف ارجاع می گردد.
- بررسی، مورد ارزیابی و کارشناسی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش، استیجاره و تهیه فهرست های مورد نیاز هر طرح
- اقدام به ثبت کلیه معاملات ملکی شهرداری در دفاتر اسناد رسمی
- انجام امور محوله وفق دستور مقام مافوق