اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

از لحاظ اقتصادی، باعنایت به اینکه شهر کرکوند در منطقه صنعتی قرار دارد و به عنوان نزدیک ترین شهر با شرکت مجتمع فولاد مبارکه میباشد. همچنین با شرکت های ذوب آهن اصفهان و شرکت صنایع دفاع، شرکت پلی اکریل، سیمان سپاهان و… شغل اکثر اهالی کارمند و یا کارگر در این کارخانجات میباشد.

برخی هم به شکل رابط خدماتی با این شرکت ها همکاری می نمایند. برخی نیز در سایر ادارات شهرستان مشغول میباشند.

همچنین تعداد زیادی از اهالی شهر کشاورزی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند. از محصولات کشاورزی کرکوند می توان، در درجه اول به تولید برنج، گندم، جو و صیفی جات و محصولات جالیزی اشاره کرد.البته باغداری نیز در سطح محدود وجود دارد.

واقع شدن در منطقه صنعتی و همجواری این شهر با کنار گذر غرب، راه آهن سراسری کشور،و همچنین بزرگترین پایانه حمل بار کشور در شهرستان لنجان که کمتر از ۴کیلومتر فاصله آن است. خود ظرفیت بالقوه ای را برای سرمایه گذاری فراهم نموده است. وجود نیروی کار متخصص و کارگر نیز ازدیگر پتانسیلها در این شهر می باشد.

در گردشگری نیز از آنجایی که کنار گذر غرب از وسط شهر کرکوند می گذرد و این آزاد راه مسیر ارتباطی بین چندین استان از شمال غرب تا مرکز و جنوب غرب کشور می باشد.

همیشه مسافران و گردشگران زیادی در آن تردد میکند. و جالب آنکه مسافری که از تهران وقم خارج می شوند در مسیر این آزاد راه تا رسیدن به شهر کرکوند مسیر بیابانی با کوههای خشک را طی میکنند تا در اولین نقطه متفاوت از سرسبزی و زیبایی به شهر کرکوند و حاشیه رودخانه زاینده رود برسد و این تنها محلی است که آزاد راه از روی رود خانه زاینده رود عبور میکند.

اینها همه موقعیت بسیار ارزنده ای را برای هتل داری و احداث مرکز خدمات رفاهی فراهم نموده است.

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست