معرفی واحد روابط عمومی:
بر اساس آئین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی، اهم فعالیتهای روابط عمومی هر وزارتخانه یا سازمان، اجرای سیاستهای اطلاع رسانی سازمان، همکاری با رسانههای جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخشهای مختلف، پاسخگویی به ابهامها و اطلاعرسانی درخصوص آن دستگاه، تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی سازمان، اجرای مناسب مراسم و مناسبتها، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان دستگاه مربوط از طریق برگزاری جلسات داخلی، نظارت بر انتشارات و نشریات دستگاه، مدیریت پایگاههای اطلاع رسانی الکترونیک دستگاه و افکارسنجی عمومی و دستگاهی است. همچنین وظیفه مستند سازی اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سازمان با روابط عمومی می باشد.
شرح وظایف:
- شناساندن اهداف، سیاست های و کارکردهای شهرداری به شهروندان
- ایجاد حفظ و تقویت حسن شهرت، اعتبار و حیثیت برای شهرداری
- ایجاد و تقویت رضایتمندی در شهروندان و سنجش مستمر آن
- ایجاد و تقویت تفاهم بین کارکنان و مدیران
- ایفای نقش ارتباطی بین مردم و شهرداری
- زمینه سازی برای حضور شهردار در تجمعات مردمی،علمی و…..
- نظر سنجی مستمر و گردآوری دیدگاههای مختلف شهروندان درباره
- شئون مختلف شهرداری و بهره گیری مطلوب از اطلاعات حاصله در جهت
- بهبود شرایط و عملکرد شهرداری
- ایفای نقش سخنگویی برای شهرداری وارتباط مستمر با اصحاب رسانه ای
- اطلاع رسانی جامع درباره شئون مختلف شهرداری در غالب های گوناگون
- مشارکت و همکاری و زمینه سازی برای تصریح و تسهیل در تحقق اهداف
- مشارکت در فرایند تصمیم گیریهای شهرداری
- مشارکت در فرایند برنامه ریزهای شهرداری
- توسعه فضای مردم سالاری در شهرداری
- تقویت حس تعلق سازمانی در کارکنان شهرداری
- نهادینه کردن رویکرد پژوهش مداری در روابط عمومی بر حسب ضرورت
- ایفای نقش مشورتی برای مدیران شهرداری در سطوح مختلف
- ایفای نقش مناسب در شرایط ویژه (مشارکت در مدیریت بحران)
- مدیریت رویدادها و توجه و ایفای نقش موثر در مناسبتهای ملی و مذهبی
- آگاهی مستمر محیطی و اشراف بر تحولات برون سازمانی و شناسایی و پیگیری مسائل مختلف شهری